Kinderkookboeken

No Comments on Kinderkookboeken

Het is natuurlijk belangrijk dat je kind op een gegeven moment leert koken. Probeer daarom je kind, wanneer het kan, te betrekken bij het koken. Echter is het wellicht wat hoog gegrepen om samen een recept te koken uit een maaltijdbox zoals die van HelloFresh of Albert Heijn. Gelukkig is er een groot aanbod aan kinderkookboeken! We zullen de leukste bespreken.

Het Smaakpretpark
Pierre Wind, Nederlandse topkok, heeft dit boek gemaakt. Het is een omkeerboek en is voor onze kinderen net een pretpark, maar dan in boekvorm. Het is een interactieve lees-, speel-, proef- en kijkervaring. Je kunt bij elk hoofdstuk een recept maken, een proefje doen of een puzzel maken. Hulp van volwassenen (in kleine lettertjes aangegeven in het voorwoord) is bij de receptuur noodzakelijk.
Daarnaast, als je het boek een kwartslag omkeert, is er een verhaal te lezen wat zich ook afspeelt in het Smaakpretpark. Mark en Leonie gaan in dit avontuur op onderzoek uit.

Ernst, Bobbie en de rest kookboek
‘Weet je wat Bobbie, we maken elke week wat uit het boek.’
‘Ja, da’s leuk, en we doen het op een vaste dag in de week.’
‘Prima Bobbie, en we beginnen…VANDAAG!’
De recepten in dit boek zijn leuk, lekker en makkelijk. Bij het boek zit ook een cd-rom gevoegd met kookliedjes van Ernst en Bobbie, deze cd-rom is dan ook vooral bedoeld om aan te zetten tijdens het koken. Ook bij dit boek is assistentie van volwassenen nodig. Het boek is mooi vormgegeven en ziet er uiterst aantrekkelijk uit. Wat helaas wel een minpunt is, is dat er niet heel veel aandacht wordt geschonken aan gezondheid.

Kokkies!
Het boek is een uitgave van het Nederlands Zuivelbureau. In dit kookboek staan veel verschillende recepten. Bij die recepten staan handige kooktips, die vaak ook nog de volwassenen verrassen. Iedere pagina bevat een recept, maar daarnaast staan er overal leuke weetjes en feiten.

kinder kookboek