De leukste vakantieboeken en doeboeken

No Comments on De leukste vakantieboeken en doeboeken

Nu het weer langzaam wat warmer wordt in ons kikkerlandje, beginnen de vakantiekriebels weer te komen. Hebben jullie al een vakantie gepland met de kids? Het is natuurlijk extra leuk om genoeg boeken mee te nemen voor je kinderen. Zie je jezelf al in luchtige kleding op een strand, met muziek, voorlezen? Welke boeken zijn dan zoal leuk om mee te nemen? Wij leggen het je uit!

Doe boeken

In de inleiding spraken we over het voorlezen van boeken aan je kleintjes. Maar we moeten niet vergeten dat je zelf ook op vakantie bent natuurlijk! Daarom zijn doe boeken een echte aanrader! Dit zijn boeken met spelletjes, kleurplaten, korte verhalen, oefeningen, etc. Erg vermakelijk voor de kinderen – daar zijn ze dus wel even zoet mee en heb jij tijd voor jezelf. De leukste doe boeken zijn:

1. Het Grote Kidsweek vakantieboek
    Vol met raadsels, puzzels, verhalen, surivaltips, recepten, strips en nog veel meer. Gegarandeerd urenlang vermaak. De vakantieverhalen zijn geschreven door je favoriete schrijvers zoals Mirjam Mous en Jacques Vriens.
  2. Het Dierendoeboek
    Dit is een ontzettend creatief doeboek, gemaakt door Katie Scott. Ga op een avontuur in het dierenrijk met stiften en potloden. Er zijn leuke kleur-, teken en zoekopdrachten.
  3. Het Jongens Vakantieboek
    Ook dit boek voorkomt verveling: vol met spelltjes, tekeningen, quizzen, puzzels, knutsels, etc.

Overige vakantieboeken

Nauurlijk zijn doeboeken niet de enige boeken die leuk zijn om mee te nemen. Zo heb je genoeg verhalen die over vakantie gaan en boeken die niet kunnen missen in je koffer. Zo staat het boek ‘Young Scientist’ vol met leuke wetenschappelijke feitjes. Waarom barsten vulkanen uit? Hoe zijn de Alpen ontstaan? En waarom hebben de Grieken andere letters? Al dit soort weetjes zijn verzameld over de meest bekende vakantiebestemmingen. Een ander vakantieboek wat wij erg leuk vinden is ‘De Bodemschat’, een speels verhaal over het leven in de Waddenzee!